Powróć do zasobów

Nie udzielamy rabatów i Ty też nie powinieneś cz.2

Brian Buck
Nie Udzielamy Rabatów Scotwork Szkolenia ANS2 Negocjacje

Proponujemy zachęty, takie jak wielkość sprzedaży, czas trwania umowy czy polecenia. Zachęta jest uzależniona od wartości transakcji.

Proces ten ustanawia precedens i ustala oczekiwania. Po pierwsze, działamy racjonalnie i nie mówimy "nie", tylko po to, by później zostać zmuszonym do powiedzenia "tak". Pomaga to więc uniknąć dyskusji. Po drugie, z góry ustalamy oczekiwania dotyczące tego, czego potrzebujemy, aby móc udzielić rabatu. To daje obu stronom ścieżkę, którą mogą podążać, aby każdy dostał to, czego chce. Wreszcie, postępujemy w zgodzie z przekonaniem, że wykwalifikowani negocjatorzy tworzą wartość dla wszystkich zaangażowanych stron.

Jeśli przemyślałeś swoją taktykę w kwestii udzielania rabatów i chcesz coś zmienić, możesz to zrobić - wymaga to tylko trochę czasu. Oto kilka wskazówek, jak to zrobić:

 

Wiedz, czym handlować. Zanim zaczniesz oferować coś w ramach zachęty, musisz zrozumieć, co jest dla Ciebie cenne. Pomyśl o wszystkich zniżkach, które oferowałeś i zadaj sobie pytanie: "Co dobrze byłoby dostać w zamian?" To pomoże Ci zidentyfikować potencjalne potrzeby.

Sedno. Nie udzielaj rabatów wszystkim nowym klientom. Przestań udzielać zniżek i przejdź do motywowania. Dzięki temu zniżki będą dotyczyły tylko obecnych, a nie nowych klientów.

Ustal ramy czasowe. Podaj obecnym klientom ramy czasowe, w ramach których będą obowiązywać rabaty, a zaczną obowiązywać zachęty. Im więcej informacji możesz przekazać, tym łatwiej będzie drugiej stronie dostosować się i zaadaptować.

Bądź elastyczny. Napotkasz klientów, którzy będą mieli problem ze zmianą. Zrozum ich problemy i bądź elastyczny w kwestii swojego rozwiązania. Twoi długoletni klienci to docenią.

Bądź otwarty i zarządzaj oczekiwaniami. Negocjując z klientami (szczególnie nowymi), już na wstępie poinformuj ich, w jaki sposób mogą uzyskać lepsze warunki cenowe. Pomoże Ci to w szybszym przeprowadzeniu bardziej produktywnych rozmów.

 

Z pewnością nie musisz zmieniać swojej taktyki, jeśli jest ona skuteczna. Pamiętaj tylko, że to, co dasz dzisiaj, stanie się oczekiwaniem w następnych negocjacjach.

Udanych negocjacji.

Jeśli potrzebujesz pomocy, oferujemy Ci konsultacje, wsparcie, rozwój kompetencji. Skontaktuj się z nami. Zadzwoń: 22 479 59 53 lub napisz: info.pl@scotwork.com

Zapisz się do naszego newsletera

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności i Warunki korzystania z usług Google. Cenimy Twoją prywatność. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności.