Nierówna walka

Opublikowane: lis 12 , 2013
Autor: Justyna Grabkowska

Duży biznes nie ma ostatnio szczęścia w potyczkach z maluczkimi. Pozwólcie, że przytoczę dwa ostatnie, ciekawe przykłady. Kilka dni temu Tesco przegrało w konfrontacji z mieszkańcami niewielkiego Hedleigh, Suffolk, położengo niedaleko Cambridge, którzy sprzeciwili się budowie dużego hipermarketu w ich miasteczku. Do walki z gigantem lokalni działacze zdołali uzbierać ponad 80 tysięcy funtów i wynająć jednego z najlepszych i najdroższych prawników.

Drugi przykład pochodzi z miasteczka Tecoma, usytuowanego na przedmieściach Melbourne w Australii, gdzie mieszkańcy skutecznie stawili czoła planom budowy restauracji sieci McDonald's.

Zawsze ciekawie jest usłyszeć o jednostce, czy kilku osobach walczących z potęgą dużych korporacji.

Ale te bitwy są zawsze wygrywane i przegrywane na podstawie faktów. W przypadku wspomnianego, angielskiego miasteczka, wynajęty prawnik wykazał, otwarcie sklepu Tesco w miasteczku bezpośrednio przyczyniłoby się do upadku nawet 14 lokalnych firm oraz do poważnych problemów komunikacyjnych.

W 2-tysięcznej Tecomie zebrano aż 97 tysięcy podpisów pod wnioskiem sprzeciwiającym się budowie restauracji McDonald's.

Jednak nie tylko fakty mają znaczenie dla sukcesu całej kampanii, ale także sposób ich prezentacji. Przygotowując się do prezentacji powtarzamy wszystkie fakty, przygotowujemy dane, które potwierdzają naszą słuszność - tutaj wyższość intersu lokalnych przedsiębiorców oraz lokalnej społeczności ceniącej pochodzenie kupowanych produktów oraz ich wysoką jakość nad niższą cenę oferowaną przez wielkie sieci.

Czy jednak takie Tesco, czy McDonald's nie jest świadome argumentów, które zaprezentują ze swojej strony mieszkańcy tej czy innej miejscowości? Na pewno  tak i w bezpośrednim sporze na linii mieszkańcy:Tesco, Ci malutcy będą skazani na porażkę. Nie zdołają przecież przekonać zarządu dużej korporacji do zmiany ich międzynarodowej polityki ekspansji, czy modelu biznesowego. Kluczem jest przekonanie tych trzecich - arbitra - miejskiego szefa jednostki planistycznej, zależnego od głosu wyborców burmistrza lub innej podobnej instytucji. Te osoby nie znają faktów, dopóki te nie zostaną im przedstawione.

Do wygrania sporu polegaj bardziej na swoich zdolnościach negocjacyjnych niż na swoim darze do przekonywania. A jeżli o zdolnośći chodzi - to nasz tagline stawia sprawę jasno - "Scotwork - definiujemy negocjacje"


SHARE

Ostatni wpis na blogu:

Kremowy kryzys

Często słyszymy o różnych kryzysach wizerunkowych, wywołanych niefortunnymi zdarzeniami. Toyota,  Facebook, VW, Nike i Tiger Woods, przykłady można mnożyć.   Ostatnio, z dużym zainteresowaniem, obserwowaliśmy sposób rozwiązania kryzysu, jaki dotknął Green Caffe Nero. Zatrucia salmonellą w kawiarniach w całej Polsce, szum medialny wokół tego wydarzenia, ostrzeżenia ze strony państwowych organów kontrolnych, typu Sanepid w mediach, gwałtownie zwiększyło ryzyko dużych strat tego przedsiębiorstwa.

Ostatni Tweet:

Scotwork Polska
ul. Syta 78
Warszawa
02-993
Polska
+48 22 313 17 85
info.pl@scotwork.com
Bądź z nami