TOP 10 NEGOTIATION DIRTY TRICKS

 

1. Physical intimidation. 

Psychologically destabilise the other party by sitting close, leaning across the table, sitting in a bigger chair, positioning them with the sun in their eyes.

2. Sow a bad seed. 

Drop lots of hints about the strategic context or operational situation that isn't true, to structure expectations of the other party.

3. Deliberate misunderstanding.

Deliberately misinterpret a point to your advantage in the hope that the other party misses it or is too timid to correct them e.g. incorrect summary.

4. The vow of silence.

Refuse to give any information or explain any statement/proposal that you make.

5. Giggling school girl. 

Undermine the other party's confidence in their position/proposal by passing notes to each other look up and snigger.

6. Good cop bad cop. 

Apply psychological pressure with this old classic. The intended effect is that good cop gets incremental concessions as a result of bad cop's behaviour.

7. Chinese water torture. 

Continuous repetition of the same demand regardless of response (unless it's 'yes') in the hope that you will grind the other party down or at least squeeze extra concessions out of them.

8. Going nuclear. 

Dismiss relatively small demands with disproportionate sanctions.

9. The shudder. 

React incredulously to a proposal "you can't be serious, that's no where near realistic".

10. Pickpocket. 

Deliberately take a little extra post agreement e.g. pay late or change specification.

Ostatni wpis na blogu:

Mieć ciastko, czy zjeść ciastko?

Opowiastki z życia, życiowego negocjatora. Wymiana opon na zimowe. Wiosną, kiedy wymieniałem opony na letnie, okazało się, że stan zimowych nadaje je wyłącznie do utylizacji. Podczas kolejnej wymiany, przyszedł więc czas, aby sięgnąć do portfela i zapłacić za nowy komplet. Zdecydowałem się na opony znanej marki - średnia półka - niemieckiego producenta. Dokładnie w tydzień po ich wymianie na tylnej oponie pojawił się spory „bąbel” – jak określiła to moja córka. „Zjawisko” objawiło się na zewnętrznej ściance opony. Żadnych śladów obtarcia, uderzenia, czy innego mojego wpływu na ten stan rzeczy. Po prostu, pękł kord wewnątrz opony i ciśnienie wybrzuszyło jej strukturę. Niezwłocznie więc, wraz z rachunkiem, udałem się do miejsca zakupu.

Ostatni Tweet:

Scotwork Polska
ul. Syta 78
Warszawa
02-993
Polska
+48 22 313 17 85
info.pl@scotwork.com
Bądź z nami